Rodzaje silników zaburtowych – wady i zalety
Wybór silnika jest podyktowany głównie rodzajem łodzi jaką posiadamy oraz jej montażem. Dobrym wyborem może być silnik zaburtowy – lekki motor montowany na pawęży lub w studzience kokpitowej.Jest on łatwy w obsłudze jak i jego montaż nie powinien sprawiać problemu. Jego wadą jest oczywiście to, że bardziej niż silniki stacjonarne podatny jest na wszelkie uszkodzenia. Jeśli chodzi o rodzaj silnika zaburtowego, możemy zakupić silnik spalinowy lub elektryczny. Silniki spalinowe mają z reguły większą moc dlatego jest to lepszy wybór jeśli chodzi o jachty o większych gabarytach – gdzie w tym wypadku silnik elektryczny może służyć tylko jako napęd dodatkowy. Za to silniki elektryczne są zdecydowanie cichsze co z pewnością będzie zaletą dla wielu użytkowników. Są również bardziej ekologiczne i tańsze , nie musimy się również martwić przy nich o poziom paliwa czy przegrzanie urządzenia. Pamiętajmy jednak, że akumulatory silników elektrycznych nie są bezproblemowe – tutaj dylemat może sprawić potrzeba częstego ładowania. Oba te silniki sprawdzają się przy różnych warunkach oraz modelach łodzi, dlatego zakup ten powinien być bardzo przemyślany, warto rozważyć radę doświadczonego żeglarza lub fachowca, który zajmuje się ich sprzedażą i montażem. Dzięki temu w pełni oraz bezpiecznie będziemy mogli cieszyć się naszymi wodnymi podróżami.
Serwisant silników zaburtowych – jak wybrać
Gdy nasz silnik zostanie uszkodzony należy bez włącznie udać się do sprawdzonego serwisanta – gdyż tak drogi sprzęt musimy należycie traktować jeśli chcemy by służył nam przez lata. Silniki spalinowe są zdecydowanie łatwiejsze w naprawie niż te elektryczne. Pamiętajmy, że nie warto samemu zabierać się za naprawę naszego silnika, jeśli się na tym nie znamy, gdyż możemy go tylko bardziej uszkodzić. Lepiej udać się do serwisanta silników, polecanego przez innych żeglarzy, oczywiście jego doświadczenie ma odbicie w cenie, z pewnością jednak te usługi są tego warte.